Kitap yorumları ve tanıtımları.

3 Mayıs 2017 Çarşamba

Telepati - Leonardo Patrignani


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Ya bu hayat çok sayıda ihtimalden sadece biriyse?

Alex ve Jenny on altı yaşında iki gençtir. Alex Milano’da, Jenny ise Melbourne’da yaşamaktadır. Son dört yıl boyunca zaman zaman birbirlerini bilinçlerini kaybettikleri anlarda, hiçbir uyarı vermeden gerçekleşen telepatik iletişimleri sırasında görmüşlerdir.

Bu telepatik nöbetlerin birinde buluşmak üzere sözleşen iki genç, aynı gün aynı yerde durmasına rağmen birbirini göremez. Bu, şaşırtıcı bir keşif yapmalarını sağlar: Farklı boyutlarda yaşamaktadırlar. Jenny’nin evreninde Alex bambaşka biridir. Alex’in evreninde ise Jenny altı yaşında ölmüştür.

Onlar birbirlerini bulmaya çalışırken Çoklu Evren patlayıp yok olmanın eşiğine gelmiştir ama Jenny ve Alex’in kesinlikle buluşması gerekmektedir çünkü Dünya’nın geleceği buna bağlıdır. Yaklaşmakta olan kaderi yalnızca aşkları değiştirebilecektir…

“Telepati birçok açıdan harika ve başarıyı Açlık Oyunları kadar hak ediyor. Sinematik içeriğe sahip bu eğlenceli kitabı bitirmek için kendinizle yarışacaksınız. Patrignani gençlik edebiyatına yeni bir soluk getirecek.”
GLENN COOPER


KİTAP SAYFA SAYISI:352

TELEPATİ KİTAP YORUMU

Kapağına ve konusuna bayılıp aldığım bu kitap maalesef beklentilerimi karşılayamadı. Böylesine güzel ve değişik bir konu bu kadar basit ama bir o kadar anlaşılmaz yazılırdı. Kitabı bir solukta okudum anlatım akıcıydı ama maalesef pek bir şey anlayamadım. Belki de çeviriden dolayı.

Fantazi-bilimkurgu romanından daha çok bana gençlere yönelik aşk romanı gibi geldi. Yazar aklınızda çok soru işareti bırakıyor ve bunu tüm kitap boyu yapıyor ve doğal olarak merak içinde kalıyorsunuz. Seri kitapların çoğu satışı devam ettirebilmek için bu taktiği kullanıyor. Okuyup bitirdikten sonra ''ee şimdi ne olacak'' dedim ve diğer kitaplarını da aldım çünkü konu gerçekten hoşuma gitmişti. Seri kitap batağına düşmüş oldum böylece:)

Alex ve Jenny yıllardır birbirleriyle telepatik olarak  görüşüyorlar ama gerçekliğine bir türlü inanamıyorlar. Her nedense bir anda çelişkilerden kurtulup, telepati sırasında konuştukları insanın gerçek olduğuna inanmaya başlıyorlar (burası gerçekten saçmaydı). Gerçek olduklarına inandıkları gibi birbirlerini bulmaya çalışıyorlar ve tabi işler yolunda gitmiyor çünkü aynı evrende bile değiller;arka kapak yazısında olduğu gibi Alex'in evreninde Jenny ölü, Jenny'nin evreninde ise Alex çok farklı birisi.

Alex ve Jenny bu gerçeği öğrenene kadar her şey iyi güzel ama gerçeği öğrendiklerinde, işler tuhaf bir hal alıyor ve yazar buradan sonrasını sanki aceleyle oldu bittiye getiriyor, kitap bitiyor.
-spoiler-
Evet arkadaşlar abartmıyorum sanki ''next-next-next'' yaparak konu ilerliyor, çoklu evren patlıyor ve Memoria dedikleri bir yerde kapana kısılıyorlar. Tüm bu süre zarfında hızlı ilerlemeden dolayı konuyu tam anlayamıyorsunuz çünkü yazar, anlatmıyor; anlatsın diye bekledim azıcık bir şey anlatıp bırakıyor. Tam bir merak eziyetiydi sürekli ''Şimdi tam olarak ne oldu- Neden oldu?'' deyip durdum.Umarım diğer kitapları ilk kitabından daha güzeldir.

Benim puanım : 3/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder