Kitap yorumları ve tanıtımları.

20 Şubat 2018 Salı

Başlat/Ready Player One - Ernest Cline


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Yıl 2045 ve dünya çok çirkin bir yer.
Uygarlıkları felce uğratan enerji krizi, tam anlamıyla felakete dönüşen iklim değişikliği, kıtlık, yoksulluk, bulaşıcı hastalıklar ve geriye kalan son kaynaklar için süren nükleer savaşlarla cehenneme dönen bir dünya... Ve bu dünyada yaşamak zorunda olan tüm talihsiz insanlar gibi, henüz on sekiz yaşındaki Wade Watts da uyanık olduğu zamanın neredeyse tamamını bir imulasyonun içerisinde geçiriyor.
İstediğiniz kişi olabileceğiniz, istediğiniz yerde yaşayabileceğiniz ve istediğiniz şeyleri yapabileceğiniz bir yer olan, insanlığın son vahası, sanal dünya OASIS’te.Ve bir gün OASIS’in yaratıcısı James Halliday ölüyor. Arkasında bıraktığı milyonlarca dolarlık bir servetle. Ancak bir sorun var. Ortada bir varis yok.
James Halliday bütün mirasını tek bir kişiye bıraktı. Yarattığı devasa sanal dünya OASIS içinde sakladığı üç anahtarı bulacak olan kişiye. İşte dünya çapındaki kıran kırana mücadele böyle başladı. Ve anahtara giden ilk ipucunu Wade Watts buldu.
Hazır mısınız?


KİTAP SAYFA SAYISI : 516


BAŞLAT READY PLAYER ONE KİTAP YORUMU

Harika bir yaratıcılık.
Mükemmel kurgu.
Kusursuz detaylar.
Temposu düşmeyen macera.

Yukarıdakilerden hepsi kitapta olmasına rağmen beni sarmadı. Gerçekten Ernest Cline harika bir eser ortaya çıkarmış. Fakat kitap aşırı derecede geek lere göre. OASIS yaratıcısı James Halliday'ın saplantı derecesinde 80'ler takıntısı yüzünden o dönemin popüler oyunları, kitapları, filmleri, mangaları, çizgi filmleri ya aklınıza ne gelirse; hepsi mevcuttu. 80'lerde doğmamış olmam ve o dönemin popüler Amerikan kültürüne dair bilgim olmadığı için kitabın içine giremedim. Bir atari oyunundan bahsedildiğinde o oyuna dair en ufak fikrim bile olmadan okumak zorunda kaldım. Araştırsaydın demeyin, kitabın içinde binbir çeşit oyun, film,dizi vb. şey mevcut. PacMan vardı mesela onu görünce ''oley be en sonunda bildiğim bir şey'' dedim :)

Kitaptaki çoğu şeyi bilmiyorum. -oyun,film,dizi,manga vb- Bilmediğim için karakterlerin heyecanla bulduğu ip uçları beni onlar kadar heyecanlandırmadı. Tüm bu acı gerçeklere rağmen her nasılsa kitaptan cidden hoşlandım. Her adımda ne olacak diye merak ettim. Bir şey anlamama rağmen beğendiğim tek kitap oldu :) Kitabı okudukça yazardaki hayal gücüne büyük saygı duydum. En ufak ayrıntıyı bile düşünmüş, bize kocaman yepyeni bir dünya yazmış.



Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder